BÚÉK – lássuk mi volt idén (2018)


happynewyear2019

 

Így a 2018-as év utolsó napján végre rászántam magam egy kis összefoglalóra, már ami az évemet illeti. Nem mintha, olyan érdekes lenne, de azért próbálkozzunk meg vele.
Mindenesetre, minden látogatónak kívánok nagyon boldog új évet és mindazon jóban gazdag évet, amire vágyik.

Lássuk először, mi minden történt velem idén?
Először is, az előző évnél sikeresebben zárhatok, már, ami a Varázsskatulyát illeti és az ottani tevékenységet. Sokkal többet sikerült fordítanom, ráadásul Juckóval sikerült befejeznünk egy már nagyon régóta írt történetünket a Szerelem tudománya címmel, amit szerencsére nagyon jól fogadtak az olvasók. Plusz még mellé a Skatjáték keretében is írtunk új történetet (amit annyira megszerettünk, hogy meglepivel is készülünk hozzá.)
Sikerült idén befejeztem a Vonyítás és a Csak az enyém című történetek fordítását és ennek örömére belevágtam Luana: Az emberek árnyékában című 5 részes könyvsorozatának a magyarra fordításába. A Selyemsál első pár fejezete már olvasható. Emellett, még a tavaly karácsonyi kis novella alap regényébe is belevágtam a Megbízatásba. Hmm… és így év végére, még egy utolsó hajrával A vámpírkirály férje is sorra került. Tehát, ami a Varázsskatulyát illeti, nagyon elégedett vagyok. És mivel Juckó is elég rendesen belehúzott idén, ez azt jelenti, hogy jövőre (azaz holnaptól) sokkal sűrűbben tudunk majd újdonsággal szolgálni az oldalon.

És persze sok év után újra beindítottam a blogot. Még nem tudom igazán mi késztetett rá, de remélem nem volt rossz ötlet.

Szerencsére a munka és az oldallal való törődés mellett volt pár kirándulás/nyaralás is idén.
Májusban 3 napra elfoglaltuk Eger városát. Furának fog tűnni, de előtte még soha nem jártam ott. Nem is értem, hogy maradhatott ki az életemből, mert egy igazán szép városkáról van szó. Facebook-album róla.

Az idei nyaralás fantasztikusra sikeredett. Mivel Juckó még sosem volt korábban Krakkóban, ezért oda mentünk. Erről ITT írtam korábban.
A MLNÖ-al augusztusban Szczawnicában, míg októberten  Białka Tatrzańskán voltunk.
És mivel idén 100 éves a Független Lengyel Állam és 20 éves a Miskolci Lengyel Nemzetiségi Önkormányzat, ennek keretében is voltak még rendezvények, mint a Tudomány és Technika házában rendezett megemlékezés vagy a Városházán tartott kiállítás.
Az évet a lengyel karácsony zárta, amire idén külön műsorral is készültünk.

És most lássuk, mi hír könyv fronton?
Könyvmolyként talán nem meglepő, hogy imádok olvasni és amikor csak alkalmam adódik rá, könyv van a kezemben. Sajnos, idén kevesebb könyvet olvastam, mint tavaly, sokszor volt olvasási válságom. Persze, ilyenkor is olvastam valamit, de általában a kedvenc fanfitcionjeimmel próbáltam visszatérni a könyvek világába.
Egy kis statisztika 2018-ból:
– 128 db könyvet olvastam
– ebből 4 db könyvet hagytam félbe:
– Richard Kadrey: A végítélet kis doboza nagyon nem jött be, nekem nem volt humoros
– Greg Keyes: Hangakirály nem a könyv hibája, mikor kihoztam a könyvtárból derült ki, hogy sorozat és még nincs befejezve nálunk
– Gaura Ágnes: Túlontúl Az év legnagyobb csalódása volt. Főleg, mert az írónő Borbíró Bori sorozatát nagyon szeretem. Ez a könyv viszont unalmas volt. A felénél letettem.
– Csabai Márk: Egy csibész naplója valószínűleg rosszkor került a kezembe, nem tudtam értékelni az író erőfeszítéseit
– 22 db könyvet olvastam lengyel nyelven (ez rekord nálam XD)
– idén is a romantikus/történelmi romantikus könyvek voltak többségben, de rögtön utánuk az LMBTQ könyvek (30 db) jönnek.
– régóta kívánságlistán álló Dan Wells: John Cleaver sorozatára idén rászántam magam és nem bántam meg. Fantasztikus könyvek! Csak ajánlani tudom.

Kedvenc öt könyvem 2018-ból:
– Adam Silvera: Inkább boldog Sajnos méltatlanul le van húzva a könyv, sokkal több van benne, mint amennyit az emberek egy része lát benne. Értékelésem
– Andrzej Selerowicz: Ariel znaczy lew Homoszexuális kapcsolat a II. világháborúban? Egy lengyel fiú és egy náci katona között? Fontos erkölcsi mondanivalókkal. Egyértelműen imádtam. A háború és erkölcs kölcsönösen kizárják egymást? Értékelésem
– Charity Norman: Luke Livingstone titkos élete egy gender diszfóriás férfi küzdelme önmagáért. Értékelésem
– T. S. Joyce: Son ​of the Cursed Bear igazából az egész Son of Beasts trilógiát szerettem. Valószínűleg nem olyan jó, mint amennyire nekem bejött, de jókor kapott el és imádtam a humort és az alakváltókat. Értékelésem
– Lisa Kleypas: Ravenel család – sajnálom, nem tudok választani. Mind a négy könyvet imádtam. Nem tudnék választani közülük 😀

Öt legnagyobb könyvcsalódásom 2018-ból:
– Gaura Ágnes: Túlontúl – egyértelműen a legnagyobb csalódás.
– Nora Roberts: Biztos menedék – Nora Roberts az utóbbi években folyton csalódást okoz. 😦 És ezt nagyon sajnálom. Értékelésem
– André Aciman: Szólíts a neveden amekkora nagy hype volt a könyv és film között, én mind a kettőt untam. És a barackos jelenettől mai napig hányingerem van. Ez egyáltalán nem egy szép szerelmi történet. Ez egy semmi. Értékelésem
– Kirsty Moseley:  Álmaim őrzője ahhoz képest mennyi jót olvastam róla, baromi nagy csalódás volt. Értékelésem
– Edith Kneifl: Szép kastélyban szép halottak gyönyörű borító, figyelemfelkeltő fülszöveg, annál unalmasabb történet. Értékelésem

Nagyon örülnék, ha a következő évben egyáltalán nem kellene könyvcsalódásokról írni. 😀

BÚÉK!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Újra kirándultunk – Végre!

Olvasónapló - Dianne Duvall: The Lasaran

Olvasónapló - S. A. Locryn: Gyufaláng