Book Tag 3. – PókTeg


ugrópók

 

Köszönöm @Fabian MolyPóktársnak a kihívást. (Ugye milyen cuki a fenti kép? Ilyennek képzelem el Portiát és a többieket – csak jóval nagyobban :D)

Ugyan a pókokkal nem vagyok valami nagy haverságban, de azért remélem ez megbocsátható. Főleg, mert most neki is állok kitölteni ezt a jó kis book taget.

 

Lássuk, mit sikerült összehoznom:

  1. Torzpókfélék: Nevezz meg egy olyan könyv(ek)et, ami(k)ben szerepel egy nem túl megnyerő külsejű, de abszolút szerethető karakter!

    Xemerius jut most így hirtelen eszembe, Kerstin Gier Időtlen szerelem sorozatából.

  2. Csapóajtós pókfélék: Hagytál-e már félbe könyvet? Ha igen, melyiket és miért?

    Nagyon ritkán hagyok félbe könyvet. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, nagyon rossznak vagy nagyon nem az én könyvemnek kell lennie. Évi egy-két könyv azért becsúszik, ami nem fér már bele a „ha elkezdtem, befejezem” csodálatos eszmébe és ilyenkor előveszem a „túl rövid az élet ahhoz, hogy rossz könyveket olvassak” szemléletem.
    A legutóbbi, amit félbehagytam az valamivel több, mint egy hete volt és remélem erre az évre ez volt az egyetlen és utolsó félbehagyott könyvem. Mike Menders: Macsóbőrben. Egyáltalán nem azt kaptam, amit vártam.

  3. Madárpókfélék: Nevezz meg egy könyvet, amit utazás közben olvastál!

    A könyveim 95%-át utazás közben olvasom, munkába jövet-menet. A legutóbbi ilyen: Kevin Hearne: Rozdziobią nas Loki, wrony

  4. Lámpaernyős pókfélék: Nevezz meg egy olyan könyvet, amit éjszakába nyúlóan olvastál!

    Ajjaj, ebből is van jó sok. Az egyik legemlékezetesebb az Michał Gołkowski: Komornik című könyve és úgy egészében a trilógiája volt, amit késő éjszakáig olvastam. Vagy példákul Agnes Günther: A szent és a rajongója c. könyve, ami annyira nem hagyott nyugodni, hogy éjjel kettőkor felkeltem és folytattam az olvasást, mert úgyse tudtam aludni. De, hogy ideit is mondja, Adrian Tchaikovsky: Hadállat c. könyve az, amit délután elkezdtem és szinte le se tettem, míg éjjel be nem fejeztem. De mondhatnám az író másik könyvét is Adrian Tchaikovsky: Az idő gyermekei vele is ugyanígy jártam.

  5. Fojtópókfélék: Melyik műfajt/zsánert/témát nem szereted és miért?

    Nem szeretek olyat kijelenteni, hogy egy műfajt nem szeretek, mert eddig még mindenben találtam kedvemre valót. Inkább úgy mondanám, hogy vannak könyvek, amiket bottal se piszkálnék meg, de ezeket a fülszöveg és a Molyon a címkék segítségével, no meg azok véleménye alapján próbálom kiszűrni, akiknek adok a véleményére. Mint pl. @Jucko84. (Nem vagyok oda a mostanában annyira felkapott „rázós” könyvekért. A legtöbbje vagy gusztustalan számomra vagy az erkölcsi kódexemmel nem összeegyeztethető. Persze, vannak kivételek itt is, bár talán ha egyet vagy kettőt tudnék felsorolni.)

  6. Csodáspókfélék: Mi az ideális környezet számodra az olvasásra, ahol akár egy egész napot is végig bírnál olvasni?

    Bárhol, ahol nincsenek emberek, akik zavarnak. De, mivel ezt nehéz kivitelezni egyelőre, marad az ágyam :))))

  7. Ugrópókfélék: Volt valaha olyan könyv/sorozat, ami annyira magával ragadott, hogy fanartot/fanfictiont/stb. készítettél hozzá? Ha igen, mit csináltál és melyik alkotáshoz?

    Volt. Fanfictiont írtam a Harry Potter sorozathoz. (Snarry, Snupin és AlbusxScorpius). Ezek megtalálhatóak a honlapomon: Varázsskatulya. Írtam még a Sherlock Holmes filmhez is, illetve a Nobuta wo Pruduce doramához és a Gankutsuou: The Count of Monte Cristo anime sorozathoz is.

  8. Zugpókfélék: Szoktál olvasás közben nassolni? Ha igen, mit?

    Régen mogyorót ettem, de kiderült, hogy allergiás vagyok rá. Mostanában már ritkán nassolok olvasás közben, de akkor főleg csokit. Viszont evés közben szoktam olvasni, ha itthon vagyok.

  9. Hamvaspókfélék: Melyik könyve(ke)t jelölnéd ki szívesen kötelező olvasmánynak, vagy írnád fel az iskolai ajánlott olvasmányok listájára és miért?

    A kötelező olvasmányokkal hadilábon állok (de szerintem a legtöbben így vagyunk vele). Volt pár, amit annak idején szerettem, de ma már nem adnám a mai gyerekek/kamaszok kezébe: ilyen Jókai vagy Móricz.
    Viszont, amit a kezükbe nyomnék: Lutz van Dijk: Átkozott erős szerelem (ezt mondjuk mindenkinek a kezébe adnám), Erich Maria Remarque: Nyugaton a helyzet változatlanMelvin Burgess: Billy ElliotLuca Cognolato – Silvia Del Francia: A láthatatlan hős / Franco Perlasca visszaemlékezésével, de, hogy ne csak komolyabb témákat vegyek elő, kamasz lányoknak a már emlegetett Időtlen szerelem sorozat pont jó lenne. De nem hagynám ki a Harry Potter sorozatot sem.

  10. Farkaspókfélék: Volt valaha olyan könyv, amit sokáig „vadásztál”, vagy nehezen jutottál hozzá? Ha nem, akkor melyik könyv megjelenését vártad tűkön ülve?

    Két könyvet is fel tudnék itt sorolni. Az egyik Vavyan Fable: A pokol is elnyeli c. könyve, amit a ’90-es évek közepe táján éveken át kerestem antikváriumokban, mert már csak az hiányzott az addig kijött Halkirálynő sorozat könyvei közül. A vicces az volt, hogy amikor végre sikerült megszereznem az 1988-as kiadást, rá egy évre kijött az új kiadás.
    A másik ilyen az S. Dudás Ilona Isten veled kislány c. sorozata volt. Még 1992-ben olvastam a kollégiumban, ahol kézről-kézre járt a sorozat. Egyetlen példány volt belőle az egyik kollégista társunknak, akinek az édesanyja nagy barátnője volt az írónőnek. 2015-ben sikerült az első két kötetet megszereznem, majd 2017-ben a harmadik is meglett. (Azóta se volt merszem újraolvasni, mert mi van, ha csak a nosztalgikus emlékek miatt emlékszem rá úgy, hogy nagyon jó trilógia?)
    Most pedig nagyon várom Sebastian Barry: Végtelen napok c. könyvét. Ezt ugyan megvettem már e-bookban lengyelül, de most már kivárom, míg megjön a magyar példányom.

  11. Karolópókfélék: Melyik, számodra még ismeretlen szerző(k)től szeretnél még mindenképpen olvasni?

    Nem vagyok a tervezgetős fajta, de azért van pár író, akit kipróbálnék (és valószínűleg ki is fogok): Francine RiversMikołaj MilckeRéti LászlóDmitry GlukhovskyRobyn YoungMichael J. SullivanDavid Gemmell.

  12. Csőhálós pókfélék: Hogy viszonyulsz a plecsnikhez/kihívásokhoz?

    Mikor elkezdtem a Molyra járni, még nagyon izgattak a plecsnik és, amire csak lehetett feliratkoztam. Ma már csak azokra a kihívásokra jelentkezem, amelyek valóban érdekelnek. Kifejezetten herótom van az olyan kihívásoktól, mint a keress színeket, ízeket, számokat, betűket… szóval, aminek úgy igazából nincs értelme. : )))

A kihívottjaim pedig: @Jucko84, @bbedy, @FSzK, @Lizz_, @Jagika, @zso506, @Aoimomo, @sahi, @Odett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Újra kirándultunk – Végre!

Olvasónapló - S. A. Locryn: Gyufaláng

Olvasónapló – Carol Souya: Angelo