Book Tag 2.


booktag


Mostanában mindenki élete nehéz. Kinek ezért, kinek azért, de az biztos, hogy a jelenlegi helyzet mindenkit alaposan megvisel. Én jelenleg még bejárok dolgozni, bár csak minden második nap. A többin home office-ban nyomom. Szabadidőmben elkezdtem szétnézni a lengyel blogokon is és bizony találtam sok érdekességet. Az egyik ilyen ez a book tag, amit lefordítottam (itt-ott hozzátettem/elvettem) és elhoztam. Valószínűleg voltak már hasonlóak, de azért remélem, hogy sokatoknak okoz majd kellemes perceket, míg kitölti. Bárki szabadon kitöltheti, nem hívok ki senkit, csak annyit kérek, hogy forrásként jelölje meg a blogomat.
Az eredeti book tag a Rosa czyta blogon található.

Vigyázzatok magatokra, vigyázzatok egymásra!

 


  1. Kedvenc műfajod. És miért ez?

kijemi
Nem igazán van. Hangulat függő nálam a dolog. Általában, ha elkezdek egy műfajt, akkor pár könyv erejéig képes vagyok ott ragadni és, amikor telítődöm, akkor váltok valami másra. A legutóbbi ilyen az LMBT könyvek voltak, most pedig Kevin Hearne Vasdruida sorozatát olvasom (lengyelül).




  1. Egy könyv, ami véleményed szerint csodálatos idézetek kimeríthetetlen tárháza?

atkozott
Nem tudnék, egyetlen konkrét könyvet kiemelni. Azonban van pár könyv/író amiben/akiknél találtam már olyan mondatokat, amelyek igazán megfogtak. Ilyenek például Vavyan Fable könyvei, de mondhatnám Sarah Winman: Bádogember vagy épp Lutz van Dijk: Átkozott erős szerelem című könyveket.

 



  1. Magyar vagy külföldi írók? Melyiket olvasod szívesebben és miért?

korcsok
Több külföldi írót olvasok, de ez nem zárja ki, hogy magyarokat is olvassak. Azonban akár beismerjük, akár nem, sokkal nagyobb a külföldi írók felhozatala, mint a magyar, így talán ez nem is olyan meglepő. Magyar kortásr írók, akiket kiemelnék: Vavyan Fable, Nemere István, Lord Garcon, Nádasdy Ádám,  On Sai, Gaura Ágnes, R. J. Hendon, A. M. Aranth, Hernád Péter, J. Goldenlane. Akikre pedig érdemes figyelni, mert ugyan nem nyűgöztek le teljesen, mégis van bennük valami, ami miatt úgy gondolom, hogy valamikor le fognak: Szemán Zoltán, Moskát Anita, Bálint Erika, Krausz Emma. (Természetesen a felsorolás nem teljes, most hirtelen ők jutottak eszemben.)

Azonban azt is el kell mondanom, hogy vannak műfajok azonban, amiben az utóbbi években elment a kedvem attól, hogy magyar írótól olvassak és kizárólag külföldi könyveket választok. Ilyen az LMBTQ műfaj. Nagy ritkán ráveszem magam egy-egy magyar újdonságra, de szinte mindig hatalmas csalódás ér. Tisztelet annak a pár kivételnek, de azok sem mostanában voltak (azokat az írókat az előbb fel is soroltam szerintem).

  1. Használsz bármilyen könyvjelzőt vagy sarokhajtogató vagy?

könyvjelző
Könyvjelző! Bármi, de a könyv sarkát nem hajtjuk be. (Szégyenkezve vallom be, hogy gyerekként/kamaszként bizony könnyebb volt, mert mindig elhagytam a könyvjelzőket, de most már nem csinálok ilyet!) Jelenleg a képen látható cicust használom könyvjelzőnek. A felirat: Mi az, hogy nem olvasol könyvet? (Ugye itt nincs senki, aki nem olvas? :)) )




  1. Ha véletlenül a kedvenc sorozatodban találnád magad, és ismernéd a végkifejletet, mit tennél? Hagynád, hogy ugyanúgy történjenek a dolgok vagy megváltoztatnád?

harrypotter
99%-ban hagynám, ha nem tetszett volna, nem lenne kedvenc sorozat. Azonban a Harry Potternél egyértelműen változtatnék.

 

 



  1. Az utolsó könyv, amit vettél?

riverw
Az utolsó könyv egy e-book volt: Samantha Towle: River (lengyel nyelvű). Nagyon tetszett. Papír könyvben pedig Ali Smith: Hogy lehetnél mindkettő. Még emésztgetem, de nagyon szerettem ezt is. Főleg a könyv első felét. (Szereztem be ugyan ingyen e-bookokat, azonban őket nem számítom vásárlásnak, mert igazából nem vettem 😀 )



  1. Melyik könyv érintett meg eddig a legjobban?

rock
Nem tudnék választani. Sok könyv érintett már meg. Pl: Lutz van Dijk: Átkozott erős szerelem, Ronald H. Balson: Valaha testvérek voltunk, Anyta Sunday: Rock, Andrzej Selerowicz: Ariel znaczy lew.

 

 


  1. Könyv amiben a legjobban csalódtál?

túlontúl
Gaura Ágnes: Túlontúl
 (annyira, hogy nem is fejeztem be, pedig csak nagyon ritkán hagyok félbe könyvet), André Aciman: Szólíts a neveden – nem értem a nagy felhajtás körülötte. Egyáltalán nem romantikus könyv.

 

 


  1. Melyiket szereted jobban: megvenni a könyveket vagy kölcsönkérni?

könyvespolc
Egyértelműen megvenni szeretem jobban, de most már olyan szinten nincs helyem, hogy nagyon megválogatom mi az, amit tényleg meg is veszek. Illetve most már inkább e-bookokat vásárolok (bár azokat is inkább lengyel nyelven, mert magyarul baromi drágának tartom őket.)

 



  1. Véleményed szerint melyik a legjobb kötelező olvasmány?

abigél

Talán Szabó Magda: Abigél vagy Madách Imre: Az ember tragédiája.

 

 




Ezek voltak az én válaszaim és nagyon kíváncsian várom a tieteket.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Újra kirándultunk – Végre!

Olvasónapló - Dianne Duvall: The Lasaran

Olvasónapló - S. A. Locryn: Gyufaláng