Olvasónapló - Nora Roberts: Napfogyatkozás

Nora Roberts: Napfogyatkozás

 Sorozat: A Kiválasztott krónikája 1.
Olvasás nyelve:
 magyar
Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2020
Oldalszám:496
Címkék: paranormális, posztapokaliptikus, romantikus, mágia, fantasy, sorozat része

 

 Fülszöveg:

„AZ ​OLYAN KLASSZIKUS VILÁGVÉGE-REGÉNYEKHEZ MÉRHETŐ, MINT STEPHEN KING VÉGÍTÉLETE.” – New York Times Review of Books

Ahogy a világunk véget ér, egy új világ kezdődik.

Egyetlen csepp vérrel mindörökre eltűnik a régi világ. A helyén pedig valami különleges veszi kezdetét…

A Végzetnek nevezik – halálos járvány veszi kezdetét egy szilveszteri éjjelen Skóciában. Sem a vírus, sem a terjedése nem szokványos, és miközben milliárdok betegszenek meg és esnek a kór áldozatául, a túlélők némelyikében különös, váratlan képességek ébrednek fel.
Lana, a New York-i séf, puszta akaratával mozgatni képes bármit. Fred fényt gyújt a sötétségben. Jonah, a mentős, látja azok jövőjét, akiket megérint. Katie pedig, aki ikreket szült, úgy sejti, az új élettel együtt a mágiát is elhozta a világba.
A Végzet azonban mindenkire másként hat. A fény mellett sötét és rémisztő mágia is erőre kap. Miközben a hatóságok az immunisakat és a bűbájosokat keresik, hogy vizsgálatokat végezzenek el rajtuk, Lana, Katie és a többiek elmenekülnek New Yorkból, hogy biztonságos menedéket keressenek. A régi világ letűnt, és új korszak kezdődik.

NORA ROBERTS, A VILÁGHÍRŰ BESTSELLERSZERZŐ ÚJ REGÉNYE
A REMÉNY ÉS VESZÉLY, KÁOSZ ÉS MÁGIA NAGYSZABÁSÚ KRÓNIKÁJA

 

 Értékelésem: 

 

Mikor letettem a könyvet, iszonyatosan vegyes érzéseim voltak vele kapcsolatban. Egyrészt szerettem, másrészt voltak részek, amiktől a hajam téptem és persze volt olyan is, amit nem tudok megbocsátani Nora Robertsnek.

A történet egész ártatlanul indul: Skócia, családi buli az óév búcsúztatására és az új év köszöntésére. Nos, ki gondolná, hogy egy fácánvadászatból világméretű járvány kerekedik?

A Napfogyatkozás történetében minden megvan, ami jellemző mindazon könyvekre, amelyeknek a témája az emberiség megsemmisítése/vagy a megsemmisítés megpróbálása. Ebben aztán nem is kaptunk semmi újat, megírták már oly sokan: halálos vírus, ami iszonyatos sebességgel öli az embereket. Az életben maradottakat két csoportba lehet sorolni: jók és rosszak. Ahogy az már elvárható. Annyi, hogy Nora Roberts összefűzte a posztapokalipszist és a fantasyt, így aztán a jók és rosszak között vannak az átlagemberek és persze a mágikus képességűek.

Annyi szereplő kerül elénk a könyv során, hogy időnként nagyon oda kellett figyelni, hogy ki kivel van és miért is ott van éppen, ahol van? Ennek ellenére nagyon sok szereplőt sikerült a szívembe zárni: Jonah, Max utállak Nora!, Fred, Eddie és Joe és még sorolhatnám.

Persze Nora gondoskodott azokról a személyekről is, akiket nagyon, de nagyon lehet utálni.

A történetvezetés egész jó volt, bár azt kell mondanom, hogy sokszor éreztem hiányosságokat a történet során. Volt, ahol túl részletesre sikeredett az események vázolása, máshol pedig gondolt egyet és ugrott egy jó nagyot és csak érintőlegesen tudtuk meg, mi történt adott hőseinkkel. És én ez nem szeretem.

Igazából azon kívül, hogy kitört egy világjárvány, meghalt pár milliárd ember, egyesek mágikus képességekre tettek szert, megalakult a jók és rosszak csoportja valamint előkészítette az írónő a Kiválasztott (csak én utálom ezt a szót? XD) megszületését és végzetét, nem sok minden történt. Amit fura így leírni, mert végül is majd 500 oldalas a könyv. Mégis érdeklődéssel olvastam, pont a megkedvelt szereplők miatt.

Azonban a végével megint nem voltam kibékülve. Baromira nem. A könyv utolsó negyede csak Lanára koncentrált, miközben én tudni akartam, mi lett New Hope városka lakóival és a többi szereplővel?

Igen, tudom, hogy sorozat és majd valószínűleg kiderül a második kötetből – baromira ajánlom -, ennek ellenére is, jó lett volna, ha csak pár oldal erejéig is, de kitér rá az írónő.

Bár azt más most tudom, hogy nem ez lesz az írónő legjobb sorozata, azt el kell ismernem, hogy az utóbbi években kijött egyik-mások borzalomhoz képest, ez nagyon jó volt.

Azzal viszont nagyon is vitába szállok, hogy ez a történet Stephen King könyvéhez mérhető. Na, azért túlzásba ne essünk. :)

És most kíváncsian és rettegve várom a második kötetet. Miért kell Fallonnak kamasznak lennie? Miért?

 

4/5 pont

 

Megjegyzések

  1. Szia!

    Nahát, mintha a saját érzéseimet, gondolataimat olvastam volna néhol. Az első könyv végén a hajam téptem, hogy mi lett New Hope-pal; iszonyú pipa voltam, és amikor a második kötetet a kezembe kaparintottam, azt volt az első, hogy keresgéljek, lesz-e még benne NH, vagy eltűnt a föld színéről (Noránál bármi megtörténhet:). A harmadik kötetet rutinosan a végén kezdtem...

    "Kiválasztott" - Nekem sem kedvenc, de semmi jobb nem jutott eszembe - the One - az Egy mégsem lehetett. (Ráadásul valahányszor megláttam, mindig a "Csak egy maradhat" ugrott be a Hegylakóból.:))

    Mi a gond a kamasz Falonnal?
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, már olvastad a harmadikat? Annyit árulj el, hogy ugye jó a vége? (És ugye vége? :D)
      Kiválasztott - folyton a HP ugrik be róla nekem, de ebben a helyzetben ez volt a legjobb fordítás. Jót nevettem a Hegylakós hasonlaton.
      A kamasz Fallonnal csak annyi a bajom, hogy nem vagyok oda a kamaszokért. És félek, hogy sok kamaszok durci, nyervogás lesz, megspékelve a hülyeséget hülyeségre halmozással. :D Remélem, nem így lesz.

      Köszönöm, hogy írtál! :D

      Törlés
    2. Még nem olvastam, csak belelapoztam a végébe (mert nem bírnék ki egy egész könyvet bizonytalanságban). Igen, nekem úgy tűnik, vége, s mivel Nora mégiscsak romantikus... ha már HP (érdekes ő nem jutott eszembe a kiválasztottról, csak most, hogy írtad ugrott be, hogy jé, tényleg...), olyan HP-sen jó végű így első átfutásra. Meglátjuk, mi lesz, mire végzek vele.
      Kamasz Fallon - akadnak kamaszos dolgai, de ne olyannak képzeld el, mint a ma divatos tiniregényekben. Durcizik, de azért nem nyarvog túl sokat, és hülyeséget is csak mértékkel csinál.
      Bár a vastagságához képest itt is kevés dolog történik (szerintem:), a második kötet sokkal Norásabb, nekem jobban tetszett. Remélem, más Nora rajongó is így lesz vele, a fantasy hívek viszont valószínűleg még jobban fognak fanyalogni. :)

      Törlés
    3. Köszi! Megkönnyebbültem. Nos, én nem várok el Norától Tolkien-féle fantasyt, sem King-féle világvégét, szóval reménykedem benne, hogy nekem is tetszeni fog a dolog. De ennek egyik feltétele, hogy sokat kapjak a New Hope-ban maradtakból is. :D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Újra kirándultunk – Végre!

Olvasónapló - Dianne Duvall: The Lasaran

Olvasónapló - S. A. Locryn: Gyufaláng